درد و دل و واقعیت ها

درد و دل و واقعیت ها

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 52
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 24871
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1




معافیت پزشکی مزایا ومعایب

با سلام متاسفانه به دلایلی درصدی از پسران شرایط جسمی رفتن به سربازی را ندارند.

یا تدر یجا به بیماری خاصی دچار میشوند اما معمولا هیچ کسی پروسه ی آن را شرح نمیدهد یا بسیار گنگ است.

پروسه ایکه من طی کردم به شرح زیر است:

1-ابتدا به پلیس +10 مراجعه کردم ودفتر چه را تهیه کردم.

2-سپس فرم 1و2 را پر کردمو عکس گرفتم و واکسن زدم و به دکتر عمومی ذکر شده توسط پلیس +10 مراجعه کردم .

دکتر پس از معاینه ای سوری و با چشمهایش و نه حتی با وسایل پزشکی در حال پر کردن فرم 1 بود که به اصرار من فشارم را گرفت  و من مرز مجاز را رد کرده بودم.در نتیجه در فرم ذکر کرد که من ادعا میکنم که فشار خون دارم در نتیجه مرا به کمیسیون معرفی کرد.

3-به پلیس +10 مراجعه کردمو مدارک بالا و فیش های واریزی را تحویل دادم وتمامی آن هارا در پرونده ای قرار داده وبه من پس داد و گفت 3روز دیگر به نظام وظیفه مراجعه کن .من همون لحظه پوشه ی محتوی مدارکم رو گرفتم بردم نظام وظیفه تحویل دادم وبه من گفت نامه باید بیاد خونتون تا به بیماستان مراجعه کنی تا راه داری یا خودت هفته ی بعد همون روز یعنی3 شنبه میای یاصبر میکنی اداره پست برات بیاره.

من صبر کردم  تا خودش بیاد.ولی دلم طاقت نیاورد و پنج شنبه هفته بعد خودم رفتم اداره پست مرکزی ونامه رو از نامه رسون تحویل گرفتم.

روش نوشته باز نکنید و 7روز وقت دارید تا به بیمارستان مرکز استان مراجعه کنید.

4 وقتی رفتین اونجا نامه رو که دادین دکتر عمومی ویزیتتون میکنه ومیفرسته  پیش دکتر متخصص.

اگه متخصص باشه توی بیمارستان همونروز میبینتتون.

اگه نباشه یاباید به مطبش مراجعه کنیین یا باید صبر کنیین دفعه ی بعدی نوبت بگیرین وبه بیمارستان برین

البته پزشک متخصص من که قلب وعروق بود وقتی به منشی مطبش زنگ زدمو گفتم بهم گفت چون دکتر وسایل اکو کاردیو گرافی نداره باید به بیمارستان بری

5دکتر پس از معاینه  در نامه مطالبی مینویسد که در پایان منشی از شما اثر انگشت میگیردودر نهایت6

نامه را پیش مدیر برده واو امضاء میکند

7نامه را به دفتر خانه میبرید وبه شما یک شماره پرونده میدهد

8از آن به بعد باید منتظر تماس نظام وظیفه ی شهرتان باشید که بین 7تا10روز طول میکشه و شمارو به نظام وظیفه شهرتون فرا میخونه که معمولا روز 4شنبه ساعت 12 باید برای کمیسیون به اونجا مراجعه کنید .من 11 رفته بودم اما ساعت 13:15منو صدا گردن رفتم داخل یه سرهنگی بود نگاهم کرد  وعکشسمو تطبیق دادوزیر نامه امضاء زد بعدش دکتر   نوشته های دکترمتخصصو نگاه کرد وازروی یه چیزی شبیه دفتر شرایطمو مقایسه کرد ومهر کرد دکتر دومو سومو چهارم همینطور مهر زدن وبهم گفتن برو بیرون بشین و حدود بیست دقیقه بعد از بین 50نفر 4نفرمون معاف شدیم.

 

 

یه چیزی رفتن به بیمارستان یک چیز هزینه بر هست و برای من حدود 300تومن خرج شد.چون فشار خون بود 24 ساعت تحت نظر بودمو هر 2ساعت فشامو میگرفتن که معمولا بین 16 تا18 و مینیمومم بین 9 تا11 بود

9بعدش کمیسیون بهم شماره حساب دادن 110 تومن واریز کردمو گذشت تا بعد از 40 روز از ساری رنگ زدنو خواستنم دوشنبه ساعت 12 نظام وظیفه ساری باش رفتم از بین 50 نفر 46امین نفر شدم که رفتم داخل اتاق کمیسیون بر خلاف شهرستان فقط2تا سرهنگ بودن به قیافم نگاه کردن گفت چته؟ گفتم فشار گفت چند وقته گفتم2 سال نوشت تاییدگفتن برو بیرون بعدش اونیکه اسمارو میخوندو نوبتی میرفتیم داخل گفت نظر کمیسیون تایید شد . بچه ها گفتن معافیتت تایید شد.

الان یکی از دوستامم به خاطر ناشنوایی یکی از گوشهاش منتظره تابعد عید بره کمیسیون هر وقت فهمیدم بهتون میگم چی شده.

البته شرایطی که میشه معاف شد. میتونیین تو اینترنت پیدا کنیین.بسته به مشکلیکه دارین.

ان شاءالله سالم باشید وهر گز به علت بیماری معاف نشید.  به نظر من بیماری بزرگترین عذابیه که بر انسان نازل میشه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نیما تاريخ: پنج شنبه 24 اسفند 1387برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید عکس منو یرادرزاده ام حسین هستش کلاس پنجمیه... منم لیسانس حسابدرایمو از پیام نور مرکز آمل گرفتم.یه جایی مشغول به کارم از ماهی 300شروع شد الانم ماهی 400 بیمه نیستم.اما از هیچی که بهتره. الان دانجشجو ترم 2ارشدم شبانه ی مازندران ودیگر هیچ

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to xn--ugbaag1hwa.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com